Sluta integrera CRM och Marketing Automation
Med Microsoft Dynamics Sales och Dynamics Customer Insights (MA) jobbar du mot en och samma databas i molnet.
Använder ni produkter från Microsoft idag i er digitala sales & marketing stack? Kanske för ERP eller Service? Eller kanske bara Teams och Microsoft 365? Då talar allt för att ni även borde jobba med Marketing Automation i samma plattform. Systemet heter Microsoft Customer Insights. Det är både en app där du kan skicka och orkestrera mail och SMS, OCH en CDP där du kan samla data och skapa smartare segment.
Ingen integration
Använder ni Microsoft Dynamics Sales? (CRM) kanske tom integrerat med en helt annan plattform för MA? Kanske Hubspot, Marketo, Active Campaign eller Salesforce Marketing Cloud? Då är det hög tid att tänka om och tjäna både tid och pengar över tid. I Dynamics använder du samma databas. En kontakt är just bara EN kontakt. Detsamma gäller konton/företag.
Ett flöde av nya AI-funktioner
Microsoft har investerat stort i Open AI, teknologin bakom exempelvis Chat GPT. I deras förpackning kallas alla AI-tjänster för Copilot, och utbudet växer dag för dag. Vad sägs om att kunna prata med sin databas eller prompta fram segment? Eller varför inte låta Copilot sammanfatta ditt möte eller rekommendera produktinformation till din kund?