Byt till Dynamics 365 Customer Insights

Om du redan idag jobbar med CRM, ERP eller Servicesystem från Microsoft, är valet av Marketing Automation lätt. Ni ska välja, eller byta till Dynamics 365 Customer Insights. Det ersätter system som Apsis, Marketo, Hubspot eller Active Campaign och ni undviker kostsamma integrationer.

Har ni Dynamics Sales (CRM) men använder en annan plattform för email och marketing? Här är fem anledningar till varför ni borde överväga att byta till Microsoft Customer Insights.

En databas, med samlad kunddata för en 360-graders vy

En kontakt eller ett konto i CRM, är samma kontakt eller konto i Marketing Automation-appen. Customer Insights Data kan dessutom samla data från alla dina system för att skapa en helhetsvy av varje kund. Detta innebär att du kan förstå kundens beteende och behov mycket bättre. Kanske än viktigare, nu kan du agera direkt på dina insikter.

Sömlös integration med Microsoft-ekosystemet

Om du exempelvis redan använder Microsoft Dynamics Sales, ger Customer Insights en betydligt bättre och sömlös integration med hela Microsoft-ekosystemet, exempelvis Power BI eller Business Central. Detta gör det lättare att hantera och analysera kunddata på ett centraliserat sätt utan att behöva tredjepartsintegrationer.

Avancerad AI och prediktiva analyser

Customer Insights använder sig av AI för att erbjuda prediktiva analyser, på all kunddata. Du kan förutse kundbeteenden, identifiera potentiella kunder, förutspå churn och optimera dina kampanjer med datadrivna insikter som förbättrar både era sälj- och marknadsföringsstrategier.

Bättre kundsegmentering och personalisering i realtid

Med Customer Insights kan du skapa mycket mer exakta och real-tidsbaserade kundsegment. Ditt nuvarande system kanske erbjuder segmentering, men CI går längre genom att använda data från flera kanaler och touchpoints för att skapa mer dynamiska och bättre segment. Detta gör att du kan skräddarsy budskap och kampanjer bättre, vilket ökar både engagemang och konverteringar.

Helhetskontroll över kundresan

Microsoft Customer Insights ger dig möjlighet att hantera och optimera hela kundresan genom att integrera data från marknadsföring, försäljning och kundservice. Du kan följa och påverka varje interaktion och steg, från första kontakt till eftermarknad. Detta skapar en mer sammanhängande kundupplevelse än vad de flesta isolerade system kan erbjuda, där fokus oftast är begränsat till specifika delar av kundresan.

A book with the title "change"

Är det dags att uppgradera ert Marketing Automation system?

Genom att byta till Microsoft Customer Insights kan du förbättra samarbetet mellan dina team, få mer avancerade insikter om dina kunder och leverera mer personanpassade och sammanhängande upplevelser som stärker både dina försäljnings- och marknadsföringsinsatser.

Metodik för införande

Vi har ett strukturerat sätt att komma igång med Customer Insights där vi steg för steg guidar er som kund. Vi hjälper till med både process, teknik och utbildning. Vi kallar det kort & gott infunnel KOM IGÅNG™.

Workshop

Vi erbjuder även en kostnadsfri workshop, där vi gemensamt tittar på möjligheterna för just era behov samt där ni ges möjlighet att se och prova Customer Insights.