Kom igång med MA

Det har aldrig vart enklare att få ett CRM och Marketing Automation system i världsklass, än med Microsoft Dynamics Marketing. Lösningen kommer färdigpaketerad med integration mellan CRM och Marketing och många kraftfulla funktioner som gör det enkelt att komma igång och klarar av avancerade marketing kampanjer.

‍Vad innehåller Dynamics 365 Marketing?

Det korta svaret – en fullvärdig MA-plattform fullt integrerad med övriga delar inom Microsoft Dynamics 365, i synnerhet då CRM delen, Microsoft 365 Dynamics Sales. Det är ett gemensamt gränssnitt, och känslan är att det är två sidor av samma mynt. Många andra leverantörer som valt att köpa in och integrera har ett bra bit kvar dit.

Samma databas

Ja, självklart. Och där försvann en himla massa onödig integration som du måste göra med de flesta konkurrerande system. Marknad och sälj delar data sömlöst, och varför inte koppla på kundservice direkt?

Lead Scoring

En enkel Lead Scoring funktion gör det lätt att skilja agnarna från vetet, kalla leads från varma. Tack säger förhoppningsvis säljorganisationen. Över X poäng? MQL!

Visuell editor för flöden/kundresor

Sjävklart har Microsoft byggt en visuell editor för att bygga logiska flöden/kampanjer. Det ger överblick och gör det lätt att bygga, bygga om, förbättra och spara bra kampanjflöden som mallar.

Mail & SMS

Här hittar vi en modern och dynamisk editor för att skapa mail baserat på utvalda mallar. De olika blocken kan återanvändas och kombineras på många olika sätt. Och javisst, det går att skicka SMS också.

Eventhantering

En separat eventmodul gör det enkelt att hantera webinars eller seminarier med utskick och uppföljning före, under och efter ett event. Självklart finns kopplingar till Teams om det är online.

Linkedin

Just det! Linkedin ägs ju av Microsoft så att driva leads från Linkedin blir här en barnlek, och kopplingen ingår som en standardkomponent.

Rapporter & Dashboards

Självklart finns det ett antal färdiga dashboards att börja använda direkt, men möjligheten finns också att utöka med Microsoft Power BI och få ett fullfjädrat BI för att kombinera och visa upp både marknads. sälj- och affärsdata.

Fördelar för dig som använder Microsoft Dynamics 365 Sales (CRM):

  • Rabatt på Dynamics Marketing

  • Samma inloggning för användare som övriga Dynamics produkter i företaget

  • Fritt antal användare i Dynamics Marketing

  • Enkel integrering av data mellan Dynamic Sales Professional och Marketing

  • Skalbar licensmodell för antal kontakter och interaktioner (Mail, SMS etc)

  • Förenklat samarbete mellan marknad och sälj

  • Enkelt att vara GDPR-kompatibel

  • Installation och onboarding av Dynamics Marketing

Många roadblocks som kan dyka upp vid installation och onboarding av Marketing Automation system minimeras tack vare Microsoft ekosystem som Dynamics Customer Insights (CI) befinner sig i. Allt från användarrättigheter till GDPR-kompabilitet hanteras på samma sätt genom hela företaget inom er Microsoft miljö. Vi har hjälpt företag komma igång och aktivera kampanjer inom veckor från att kunden har valt Dynamics CI, vilket innebär en snabb ROI för er som kund jämfört med andra system på marknaden.

Ta nästa steg

Infunnel kan hjälpa er att installera och konfigurera Dynamics Marketing samt skapa kampanjer som generar varma leads. Vi erbjuder även kostnadsfri demo och workshops i Microsoft Dynamics.

Föregående
Föregående

Personalisering, hur ska man tänka?

Nästa
Nästa

Digital Body Language