Digital Body Language

Steven Woods är en av grundarna bakom MA-plattformen Eloqua, som numer är en del av Oracle. Jag tyckte idéerna och koncepten från Eloqua var super- intressanta, då för 15 år sedan. Frågan är - håller de fortfarande nu när AI ska frälsa oss alla? Jag tänkte kort reflektera lite över slutsatserna i boken, men med mina 2024-glasögon på näsan. Min hypotes är att mycket fortfarande är relevant.

Redan i introduktionen till boken skriver Woods om hur framgångsrika företag jobbar, och hur de hämtar sina insikter från digitala källor;

"Each insight into the prospective buyer's area and level of interest provided a tiny part of an overall picture of the buyer. By piecing these insights together into a complete picture, the best marketers were able to craft a new way of thinking about marketing. Rather than a campaign-centered, introspective view of their world, they were taking a buyer-centered view of the world. Each message, its targeting, its timing, its content, was thought about in terms of who the buyer was and where in their buying cycle they might be."

Så vad pratar vi om idag, 2024? Jo bland annat om att med hjälp av AI skapa en 360-vy på kunden. Samma sak påstår jag. Och AI kan hjälpa oss med mycket, men bra, kontinuerlig access till korrekt, uppdaterad data krävs fortfarande. Oavsett om vi låter AI slå ihop, förädla eller analysera den. Och handen på hjärtat - hur strukturerad och åtkomlig är er data 2024?

Läs del I på LinkedIn

Läs del II på LinkedIn

Föregående
Föregående

Kom igång med MA

Nästa
Nästa

Gratis Workshop