Smartare personalisering med Dynamics & Optimizely
Den här appen, eller konnektorn, förenar två smarta system - Microsoft Dynamics 365 Customer Insights och Optimizely Web Experimentation.
Baserat på data i Microsofts CDP kan du personalisera och individanpassa innehåll och budskap på din webbplats.
Använd CRM-data för att personalisera upplevelsen på webben: 1:a parts data, den data som ni har i företagets egna system, tex CRM, kan användas för att anpassa och personalisera era budskap på webbplatsen eller i appen.
Kombinera med fler datakällor för en 360-vy: Med Dynamics 365 Customer Insigts data, den CDP som ingår i produkten, kan ni berika er data med exempelvis affärsdata och försäljning, kundundersökningar, geografisk data eller data från Bisnode eller Dun & Bradstreet.
Funkar på alla CMS: Du behöver inte använda Optimizely CMS (Tidigare Episerver) för att detta ska funka, tack vare Optimizelys smarta lagerteknik kan du byta ut innehåll utan att förändra webbplatsen “bakom”.
Fånga onlinebeteende: Med Dynamics script kan du även fånga beteende som besök, klick eller produktintresse och kombinera detta med övriga datakällor.
Få med hela kundresan: Genom smart teknologi synkas en okänd besökares data med datan han/hon ger ifrån sig vid identifiering och det blir möjligt att se beteendemönster och intressen bakåt i tiden.
Vilka system krävs?
Optimizely Web Experimentation + Microsoft Dynamics 365 Customer Insights!
Låter det spännande? Coolt? Det är det! Kontakta oss så berättar vi mer.
Fler tankar om Personalisering hittar du här!