Smartare personalisering med Dynamics & Optimizely

Den här appen, eller konnektorn, förenar två smarta system - Microsoft Dynamics 365 Customer Insights och Optimizely Web Experimentation.

Baserat på data i Microsofts CDP kan du personalisera och individanpassa innehåll och budskap på din webbplats.

Använd CRM-data för att personalisera upplevelsen på webben: 1:a parts data, den data som ni har i företagets egna system, tex CRM, kan användas för att anpassa och personalisera era budskap på webbplatsen eller i appen.

Kombinera med fler datakällor för en 360-vy: Med Dynamics 365 Customer Insigts data, den CDP som ingår i produkten, kan ni berika er data med exempelvis affärsdata och försäljning, kundundersökningar, geografisk data eller data från Bisnode eller Dun & Bradstreet.

Funkar på alla CMS: Du behöver inte använda Optimizely CMS (Tidigare Episerver) för att detta ska funka, tack vare Optimizelys smarta lagerteknik kan du byta ut innehåll utan att förändra webbplatsen “bakom”.

Fånga onlinebeteende: Med Dynamics script kan du även fånga beteende som besök, klick eller produktintresse och kombinera detta med övriga datakällor.

Få med hela kundresan: Genom smart teknologi synkas en okänd besökares data med datan han/hon ger ifrån sig vid identifiering och det blir möjligt att se beteendemönster och intressen bakåt i tiden.

Vilka system krävs?
Optimizely Web Experimentation + Microsoft Dynamics 365 Customer Insights!

Låter det spännande? Coolt? Det är det! Kontakta oss så berättar vi mer.

Fler tankar om Personalisering hittar du här!

Läs också mer om personalisering med CDP hos Microsoft

Läs mer om Optimizely Web Experimentation