Samhall ville skapa leadsdrivande kampanjer
Samhall ville ha ett mer samordnat, och databaserat sätt att hantera sina kunddialoger. I fas 1 började vi därför med en förstudie med syfte att hitta ett bättre arbetssätt, och en plattform som skulle kunna göra jobbet.
Förstudien var ett bra exempel på ett projekt inom ramen för det vi kallar Infunnel UNDERSÖK™. Med utgångspunkt i en kampanj för Samhalls tvätt-tjänster, satte vi i fas 2 upp Microsoft Customer Insights, kopplade leadsflödet till Sales och lanserade en leads-kampanj.
Det här fick kunden:
En rekommendation för arbetssätt
En rekommenderad plattform
Uppsättning och konfiguration av en ny plattform
En pilotkampanj
Samhall är ett statligt ägt svenskt företag som erbjuder sysselsättning åt personer med funktionsnedsättningar som medför nedsatt arbetsförmåga. Företagets mål är att skapa meningsfulla och utvecklande arbetsuppgifter för dessa individer, vilket hjälper dem att stärka sina möjligheter att senare få anställning på den reguljära arbetsmarknaden. Läs mer om Samhall här.