Postnord bytte plattform och ville ta ett tydligt steg framåt
PostNord bytte teknologi från Marketo till Salesforce Pardot och infunnel var med som stöd på vägen.
Infunnels uppdrag har varit att stötta PostNords interna team med Salesforce-certifierad kompetens i processen med att migrera content, data, kampanjflöden och formulär.
Vi skulle dessutom stötta PostNord i arbetet med att bygga resultatskapande, digitala kundresor samt hålla grundutbildning i Pardot och best practise inom marketing automation. Utöver detta har vi även jobbat med utveckling av datamodellen, och implementering av Lead Scoring.
Det här fick kunden:
Migrering från Marketo till Salesforce Pardot genomförd och och kunden arbetar nu i det nya systemet
Kompetenshöjning inom teamet – nu sitter grunderna och team-deltagarna kan jobba mer självständigt
Grundläggande kampanjer är startade och nya Prospects skapas dagligen, varav de ”varmaste” flyttas till Sales Cloud/CRM
Ny Lead Scoring-modell implementeras
Agil projektmetodik med MS Teams har införts