Lead management för Axis i en global kontext
Vårt uppdrag hos Axis var att utveckla en global strategi för effektiv och mätbar lead management. Målet var att definiera en modell som kunde användas av Axis sälj- och marknadsorganisation, centralt och regionalt i EMEA, Americas och i APAC.
Projektet genomfördes genom intervjuer med nyckelpersoner, analys av system som Salesforce Pardot och Sales Cloud, samt en serie workshops med globala sälj- och marknadsavdelningar. Arbetet har resulterat i en Global Lead Management strategi med rekommendationer för allt från lead sources, definitioner och processer, till data, systemstöd, KPI:er och dashboards.
Det här fick kunden:
En gemensam modell
Riktlinjer för vad som är globalt vs regionalt
Ökad användning av Best-Practise
Axis utvecklar och säljer lösningar för övervakning och säkerhet. Bolaget grundades 1984 och har sitt huvudkontor i Lund, men deras +3.800 medarbetare finns i över 50 länder. Bolaget är en del av Canon. Läs mer om Axis här.