Dags att uppgradera från Outbound till Real-time

Jobbar du i Dynamics Customer Insights? (Tidigare Marketing) - är ni klara med övergången till den nya upplevelsen - Real-time? Om inte så är det hög tid att titta på det nu, Deadline är satt till Juni 2025.

Vad innebär den här förändringen? Vad måste göras för att kunna arbeta vidare sömlöst och fortsätta skapa konverterande Marketing Automation? Här kommer några tips om hur ni kan gå vidare.

Börja nu

Microsoft har satt en deadline för övergången till 30:e Juni 2025, och det innebär för de flesta att arbetet behöver planeras redan nu, och senast genomföras under Q1 2025. Annars finns risken att befintliga dialoger slutar att fungera.

Några delar ni behöver se över

Det är flera delar som förändras, och hur mycket jobb det innebär kan också variera beroende på er specifika uppsättning av Dynamics. Här listar vi några saker som ni troligen behöver se över och åtgärda:

  1. Grundkonfigurering av den nya appen - Det här är en helt ny funktion och den behöver aktiveras på rätt sätt

  2. Mallar - Mallar för utskick behöver anpassas till den nya editorn, och ett nytt arbetssätt för prenumeration/consent behöver införas.

  3. Kundresor - Strukturen eller “tänket” i era gamla resor kan återanvändas, men ni behöver bygga upp dem på nytt i Realtime

  4. Segment - Segmenteringen blir mer kraftfull, och det kommer flera nya sätt att jobba med AI

  5. Formulär - Även formulärhanteringen förändras och behöver justeras

  6. Script - Ett nytt script har utarbetats och behöver implementeras, liksom hur den datan ska användas/tas emot

Låt oss hjälpa er med en översyn

Vi kan hjälpa er med en "Assessment" där vi dels går igenom er instans och dels presenterar en plan för en effektiv process. I Realtime finns en hel del nya möjligheter, exempelvis kring AI och personalisering, där vi dessutom ger er råd om hur ni bäst utnyttjar dessa nyheter.

Dags att uppgradera era kundresor till Customer Insights Real-time

Vad innebär en Assessment?

  1. Workshop - vad gör ni idag, vad vill ni göra imorgon, vad är viktigt för era affärsprocesser etc

  2. Teknisk genomlysning av Outbound - templates, data, journeys, rapporter, mm

  3. Presentation - plan för migrering med aktiviter och tidplan, resursbehov, nya möjligheter

Det enda ni behöver göra är att delta på en workshop och en presentation, samt ge oss access till er Dynamics instans.