Varför vi finns

Infunnel finns till därför att det för nästan alla bolag finns ett smartare sätt att generera affärer ur sin digitala trafik. Hälften av all marknadsföring fungerar. Frågan är bara vilken del.

Vi söker ständigt svaret på den frågan och kan svara bättre och bättre för varje dag. För varje kund. För varje projekt. Dagens kundresa är nämligen både digital och mätbar. Oavsett produkt, tjänst eller bransch. Vi tror inte att “Spray and Pray” är rätt val.

Hos oss hittar du kunskap om Marketing Automation, CDP, CRM, Kundservice och BI. Saker som är bra att ha längs kundresan.
Miniature railway where the train derails
3D image with blocks and circles

Vad vi gör

Marketing Automation är vårt DNA. Det var så allt började någon gång kring 2012 när vi startade vårt första bolag på temat. Numera har vi lagt CRM, CDP, Kundservice och BI till begreppen vi hanterar dagligen.

Idag är vi stolt partner till Microsoft och fokuserar på deras affärsplattform Dynamics 365. Där finns bland annat Marketing Automation och CDP (Customer Insights), CRM (Sales), Kundservice (Customer Service) och Analys/Uppföljning (Power BI).

Läs mer om vår metodik, infunnel WOW™

Tekniken är inte allt

En sak som vi lärt oss under åren, är att en Marketing Automation plattform är nödvändig när vi går in i 20-talet, men implementationen måste även sättas i en större kontext, och kopplas till övriga delar av er ”Marketing Stack”, dvs de digital verktyg som ingår i er arsenal.

Det har vi också blivit ganska bra på. Sociala kanaler, annonsering, webbplatser och appar. För att nämna några kanaler. Dessutom måste kompetens, processer, innehåll och analys utvecklas parallellt.

infunnel 4D™ står för Data, Dialog, Dynamics & Dashboards.
Blocks lie in a large pile on a table, material falls to the floor but is caught in a piece of cloth attached under the table

Team

Jonas Hyse

Operativ chef / Projektledare

Jonas har projektlett några av våra största kundprojekt. CRM, Marketing Automation, BI och CDP. Vad sägs om erfarenhet från kunder som tex Mercedes-Benz och Tetra Pak?

Stockholm

Johan Svensson Grandin

CRM & Marketing Automation Specialist

Johan jobbar med att bygga logik och flöden med hjälp av Dynamics Marketing, och konfigurera gränssnitt i Dynamics Sales (CRM).

Stockholm

Åsa Carlborg

Systemutvecklare Power Platform

Åsa har den unika kombinationen av – mångårig erfarenhet av Dynamics sales, vana av konfigurering och low-code, och djup kompetens i kod & utveckling genom sin bakgrund som systemutvecklare.

Stockholm

Martin Stenke

Lead Strategist

Martin är affärsutvecklare och jobbar bland annat med workshops och kravställning kring kundresor för Dynamics Marketing, och med Säljprocesser för att anpassa Dynamics Sales.

Stockholm

Linus Lundevall

CTO

Linus är teknisk chef och leder vårat utvecklingsteam inom Dynamics. Han jobbar även operativt med både kodning och konfigurering.

Stockholm

Totte Pärlefalk

Sales & Marketing Manager

Totte är sälj- och marknadsföringschef. Han har daglig kontakt med både nya och befintliga kunder för att se till att möta förväntningar och frågeställningar. Totte driver även vårt initiativ med inspirationsworkshops.

Stockholm

Jerker Hörstedt

Kundansvarig och säljstrateg

Jerker arbetar parallellt med försäljning och kundansvar för några av våra största kunder.

Malmö