För att öka kundlojaliteten och få konkurrensfördelar är det idag avgörande att leverera personliga kundupplevelser. Med hjälp av Copilot i Dynamics 365 Marketing och Customer Insights kan du nu enkelt skapa och leverera personanpassade kampanjer och kommunikation.

Copilot använder sig av AI för att samla in och analysera kunddata från olika källor såsom sociala medier, CRM och kunders feedback. Genom en samlad kunddata kan Copilot skapa en 360 graders vy av varje kunds beteenden och preferenser och därmed en mer komplett bild av kundens behov.

Utöver den mängd olika kampanjtyper som går att skapa genom att använda så gör Copilot i Dynamics 365 Marketing det också möjligt att skapa automatiserade kampanjer som triggas av specifika händelser, såsom kundens födelsedag eller köpbeteende. 

Med Copilot och Customer Insights kan du även spåra och analysera effektiviteten av dina kampanjer i realtid, vilket ger möjlighet för justering och förbättring av din marknadsföring baserat på verkliga resultat.

Om du vill lära dig mer om alla de nya häftiga funktionerna i Co-pilot som tar AI till en helt ny nivå för Dynamics 365 kan du kika på hemsidan för Microsoft Dynamics allra senaste nyheter inom AI.