Vi är digitala vetenskapsmän. Vi testar, utvärderar, förbättrar och utvecklar din affär.

 

Infunnel är experter på Marketing Automation. Vi älskar problem. Speciellt om det gäller automatisering och bättre leads från digitala kanaler. Infunnel är en del av Real Agency Group, ett Nordiskt Byrånätverk.

Syftet

Infunnel finns till därför att det för nästan alla bolag finns ett smartare sätt att generera affärer ur sin digitala trafik. Hälften av all marknadsföring fungerar. Frågan är bara vilken del. Vi söker ständigt svaret på den frågan och kan svara bättre och bättre för varje dag. För varje kund. För varje projekt. Dagens köpresa är nämligen både digital och mätbar. Oavsett produkt, tjänst eller bransch. Vi tror exempelvis inte att “Spray and Pray” är rätt val.
Läs mer om vår metodik The Infunnel Formula.

Sagan

Vi som grundat Infunnel imponerades på var sitt håll av storyn om bilförsäljaren Joe Girard. Världens bästa bilförsäljare. Han sålde fler bilar än någon annan lyckats med. Det vi kom på, är att han också var en pionjär inom Lead Management och Marketing Automation. Det inspirerade oss att ta vid där han började.

Saken

Vi vet att tratten bara är en modell (Funnel betyder tratt på engelska, men det visste du ju) Att inte alla köpare följer samma väg, eller att det knappast finns ett budskap för varje steg i köpresan. Men idag kan vi väldigt snabbt prova, mäta, förbättra och börja om. Med vår metodik The Infunnel Formula visar vi vägen till fler leads.

Sekten

Vi kallar oss själva digitala vetenskapsmän. Vi forskar i förbättrad kommunikation, fler leads och högre konvertering. Några av våra idoler är Marie Curie, Mark Zuckerberg, Jeff Bezos och sist men inte minst, Dr. Sheldon Cooper. Fråga oss gärna varför!

Spoon Group

Infunnel är en del av Spoon Group, en koncern med över 200 anställda i 4 länder, och med kompetenser som går från strategisk rådgivning inom Marketing Automation, CRM och Lead Management, till Content Marketing, Distribution, Webbutveckling, Display, Retargeting och SEM. Allt du behöver för att stödja den digitala köpresan.

PS

De första fyra rubrikerna ovan är hämtade från varumärkesgurun Micko Grönholms modell för vad ett varumärke är. Och nej, vi är ingen sekt på det sättet.