Salesforce Pardot
Pardot är Salesforce Marketing Automation plattform för B2B. Salesforce Pardot är ett bra val för dig som redan använder Salesforce CRM och jobbar inom business to business eller med långa köpresor.
Pardot är en del av Salesforce Marketing Cloud, men begreppet Salesforce Marketing Cloud används primärt för Salesforce andra plattform, tidigare Exact Target. En av de stora fördelarna med att välja just Pardot, är enkelheten i att integrera med Salesforce CRM. Då får du stöd för hela köpresan, från sociala media, via dina ägda kanaler, hela vägen till CRM och till konvertering och stängd affär.
Så kommer du igång med Salesforce Pardot
Som alltid är det inte tekniken som sätter gränserna, utan processen och organisationen. Därför rekommenderar vi Infunnels paketering Marketing Automation Onboarding om ni vill komma snabbt till resultat. Då sätter vi alla rutiner, modeller, mätvärden och KPI:er. Samtidigt gör vi en kampanjplan för att snabbt komma igång med leadsdrivande aktiviteter och kampanjer.