Du använder en gammal webbläsare. Var god uppgradera för att få en bättre upplevelse.

Oracle Data Cloud, Bluekai DMP

DMP betyder Data Management Platform. Men vad är det för något? Kortfattat är det ett system som snabbt, och på ett strukturerat sätt kan skapa segment som du kan använda för din marknadsföring. Du kan använda egen ”First Party” data, eller med hjälp av systemet, köpa andras data, sk ”Third party” data. Insikterna, och kombinationen av dessa data kan användas ”live” för smartare segmentering i dina andra digitala kanaler och system.

Som partner till Oracle kan vi hjälpa er igång med marknadens mest kraftfulla DMP. Här är några av frågorna du bör ställa dig, och som en DMP kan ge svar på:

  1. Vilka är dina kunder?

  2. Vilka egenskaper definierar dem?

  3. Vilka produkter & tjänster köper de just nu?

  4. Vad kommer de sannolikt att köpa nästa gång?

  5. Hur når du fler av dem?

Genom att analysera en stor mängd demografiska, kontextuella, och beteenderelaterade uppgifter om kunder och kampanjer, kan en DMP hjälpa dig att svara på dessa frågor.

DMP blue kai screen example

Strukturera din data

Ett första steg är att koppla upp alla sina egna datakällor och låta Bluekai DMP skapa ordning och reda i datan. Onlinedata, CRM-data och ekonomisk- ERP-data.

Köp data från andra

När du hittat en struktur för din egen data börjar magin, att kombinera denna med tredjepartsdata, och enkelt uttryckt ”Titta” vilka andra som också borde vara potentiella kunder, och börja kommunicera med dem på ett riktat och relevant sätt.

Användningsområden

Det finns många olika sätt du kan använda en DMP på, här är några av de vanligaste sätten att komma igång:

Smartare annonsering & retargeting

Sluta att visa allt för alla i evighet! Basera istället din displayannonsering på data, och visa annonsen i det perfekta läget i kundens köpresa, när han/hon uppnått en viss leadscoring, eller se till att annonserna stängs av direkt efter en konvertering.

Bättre resultat i sociala media

Genom att matcha datan i ditt perfekta segment med användarna i olika sociala kanaler, kan du nå rätt målgrupper och rikta dina sponsrade poster eller dina annonser mot ännu skarpare segment/målgrupper.

Nå rätt målgrupper Mobilt och i appar

Oracle DMP hjälper dig nå exakt rätt person med rätt budskap i rätt mobila kanaler. Mobilen är idag vårt främsta beslutshjälpmedel, se till att finnas närvarande där.

Tvillinganalys

Använd din egen data för att matcha mot tredjepartsdata för att hitta fler personer med samma egenskaper och beteendemönster som era bästa kunder idag.

Utvärdera dina annonskanaler/system

Vad använder ni för att annonsera online idag? Vet ni hur bra eller dåligt ert resultat är? Med Oracle DMP får ni enligt Oracle 30% fler konverteringar, ock kan prova hur olika annonsverktyg/nätverk presterar.

Låt oss hjälpa er igång med Oracle DMP

Genom vår långa erfarenhet av att använda digital data för smartare marknadsföring, vet vi hur du bäst sätter upp och använder en DMP. I kombination med de experter från Oracle som vi har tillgång till, kan vi ge er en kickstart när det gäller att bygga en modern datadriven marknadsföring. Självklar finns även en kraftfull integration till Marketing Automation systemet Eloqua.

 

DMP DemystifiedLadda ner broschyren ”DMP Demystified” för att på en enkelt sätt få en första insikt i hur en DMP kan förbättra era affärer. [PDF]

Broschyren kommer snart….
Dela +