Du använder en gammal webbläsare. Var god uppgradera för att få en bättre upplevelse.

Ny email template åt GekÅs i Ullared

Under ett par års tid har vi stöttat Resurs Bank i deras arbete med CRM-kommunikation, genom Oracles marketing automation-plattform Eloqua. Mestadels har fokus legat på datahantering och integrationer, men även visuella delar som email templates.

Vårt senaste projekt handlade om att bygga en ny email template åt en av Resurs Banks egna kunder; GekÅs i Ullared, som ville ha en ny version av sin befintliga email template. Vi skapade en ny mall med uppdaterad header och footer i Gekås befintliga färgskala för igenkänning och rundade knappar, istället för kantiga, för att mjuka upp intrycket.

Vi frågade vår Linus Karlsson vad som är viktigt att tänka på rent funktionsmässigt när man bygger en email template – och det mer än det som syns på skärmen:

Vi lägger stor vikt vid att mallen ska vara lättarbetad för de marknadsförare som ska jobba med den, så att de snabbt och enkelt kan skapa email med samma design och säker kvalitet varje gång. Det är viktigt att noga testa sin mall på marknadens olika typer av emailklienter för att säkerhetsställa att alla mottagare, oavsett gmail eller outlook, får samma kvalitetsupplevelse.

Tre saker som vi hjälpte kunden med:

  • Brand consistency; behålla GekÅs visuella look från hemsida och fysisk butik, till email template för tydlig igenkänning
  • Spara tid och öka produktivitet med en lättarbetad template som inte kräver html-kunskaper hos de som jobbar med nyhetsbrev
  • Ökat kvaliteten på deliverability och kundupplevelse genom att testa template och säkerhetsställa samma utseende i alla emailklienter


Hör av er till oss om ni vill ha hjälp att välja, utveckla eller implementera MA- och CRM system.

Du kan hitta mer inspiration om hur du kommer igång med eller förbättrar din Marketing Automation på vår blogg eller resursbibliotek.

Thank you for letting us know!