Du använder en gammal webbläsare. Var god uppgradera för att få en bättre upplevelse.

Marketing Automation Utbildning

Marketing Automation Utbildning är en smart investering. Den digitala transformationen ställer höga krav på dig som anställd och/eller chef. Detta är en utbildning som kombinerar teori med hands-on övningar för ökad förståelse kring begrepp som lead scoring, nurturing, gating och köpresor.

Efter att ha jobbat tillsammans som team i mer än fem år, och med erfarenhet av en rad stora leads- och marketing automation-projekt, har vi lärt oss en del. Det vill vi gärna dela med oss av. Vi har tagit fram en serie utbildningar som både kan användas som en del av ett pågående projekt, eller som ett helt fristående kompetenslyft. Våra utbildningar är normalt två dagar och kan genomföras både på plats hos er som kund, och i våra lokaler på Söder i Stockholm.

En MA Utbildning passar i flera olika situationer;

  1. När ni behöver grundläggande kunskaper för att fatta rätt beslut, köpa rätt system och skapa rätt organisation. Då har vi en utbildning vi kallar Marketing Automation Kickstarter, en crashcourse i Marketing Automations grunder och principer.
  2. När det är dags att börja kampanja med leads och konverteringar som mål, då lägger vi upp ribban. Vi tittar på hur man på bästa sätt skapar en kampanj, och en dialog med kunden längs hela köpresan. Dags för Marketing Automation Launcher.
  3. I det tredje steget ökar den tekniska komplexiteten, och vi går djupare in i hur integration mellan marknad och sälj, Marketing Automation system och CRM, ska fungera och hur sälj och marknad samarbetar kring Lead Management. Vi snackar Marketing Automation Master.

Varför Marketing Automation utbildning?

Det enkla svaret är såklart för att man snabbt ska kunna bevisa ROMI – Return Of Marketing Investment. Att kunna förstå, genomföra och bevisa nyttan av företagets digitala marknadsföring. Den digitala utvecklingen går snabbt nu.

Så funkar det

I vårt arbete med Marketing Automation utbildning, tar vi oss an grupper om max 10 personer, gärna i era egna lokaler och med er egen affär i fokus. I många fall är dessa utbildning leveranser i vår Marketing Automation Onboarding, eller en del av Marketing Automation Ongoing, men den går även att hålla separat. I dessa fall behöver vi träffas och gå igenom era behov och förväntningar innan utbildningen. Förberedelser, presentationer och studiematerial ingår.

Fördelar

  • Lättare ställa rätt krav på organisation och kampanj
  • En gemensam terminologi i företaget
  • Vässar ditt marknads- och säljteam
  • Skapar bättre upphandlare och upphandlingsunderlag

 

 

Dela +

Thank you for letting us know!