Du använder en gammal webbläsare. Var god uppgradera för att få en bättre upplevelse.

Marketing Automation Distribution

En av våra tydligaste slutsatser i nästan varje projekt, är att man ofta underskattar kraften i riktad, välgjord och mätbar distribution.

Med distribution menar vi då målgruppsanpassade och konverteringsinriktade delningar i sociala media. Organiska poster och sponsrade poster. Vi menar sökmotoroptimering, digital annonsering och datadriven retargeting. Vi ska alltid kunna mäta konvertering till MQL eller köp redan från en första touchpoint. Vi på Infunnel vet ur man bäst lägger detta pussel.

Digital Distribution

Vem behöver Marketing Automation Distribution?

Du som nöjer dig med siffror som beskriver klick och besök, du kan klicka här. Övriga. som är intresserade av att mäta hur respektive social kanal konverterar till kontakter, kvalificerade leads och stängda affärer, ni hänger kvar.

Är ni dessutom intresserade av hur displayannonsering kan användas som datadriven retargeting, men en mycket precis segmentering och optimering av annonskanalerna, då ber ni oss berätta mer om möjligheterna att ladda upp kontakter och hitta tvillingar eller faktiska kontakter på Facebook, LinkedIn eller på Google.

Andra viktiga komponenter i vår smarta distribution är också nedanstående, som ger oss möjlighet att skapa formulär direkt i den sociala kanalen, med direkt integration tillbaka till MA-systemet.

Facebook Lead Ads

Linked In Lead Gen Forms

Hur går det till?

Med utgångspunkt i era Marketing Automation kampanjer skapar vi en matta av aktiviteter med syfte att driva kvalitativ trafik till er contenthubb, eller till era landningssidor. Kvalitativ trafik, som ger hög konvertering. Organiska poster, sponsrade inlägg, leadforms och displayannonsering där vi använder er egen data för att personalisera budskapen.

Vi mäter vilka budskap, format och kanaler som konverterar bäst, och anpassar löpande kampanjer, poster och annonser efter resultatet.

Dela +

Thank you for letting us know!