Marketing Automation Audit
En Marketing Automation Audit går ut på att hitta styrkor och svagheter i nuvarande ekosystem. Att med rätt åtgärder skapa fler och bättre leads.
Hur kan vi bättre ta tillvara på de investeringar ni redan gjort i CMS, CRM, sociala kanaler, bloggplattformar eller e-postsystem. För kanske är det så att ni inte har 100% koll på vilka era besökare faktiskt är, vad de gillar eller vem som står på tur att köpa era produkter eller tjänster? Under en MA Audit guidar vi er genom de viktigaste stegen mot att optimera er Lead Management och er Marketing Automation.
En Marketing Automation Audit passar för dig som
Vill kunna visa mätbara resultat från din marknadsföring och påvisa hur era digitala kanaler skapar affärer. Den vänder sig till dig som vill veta hur många leads ni får från webbplatsen, bloggen och era sociala kanaler. Hur det ser ut idag, men framför allt vad som är möjligt imorgon. Kanske har ni vissa system på plats, men har inte riktigt nått fram till resultaten?
Varför ska du börja med Marketing Automation idag?
Kraven blir allt hårdare på att kunna bevisa effekten av din marknadsföring hela vägen till avslutad affär. Marketing Automation ger dig:
- ROMI – Return on Marketing Investment
- Direkta resultat i form av riktiga leads
- En tydlig process för sälj & marknad
- Bättre verktyg för att enkelt mäta & förbättra
Vi går igenom:
- Ert nuläge och era utmaningar
- Möjligheter och fallgropar kring Marketing Automation
- Köpresorna, hur ni följer och inleder en dialog med ett lead
- Viktiga begrepp som Funnel Stages, Lead Scoring och Nurturing
- Content & kampanjstrategi för MA
- Plattformsval & Integrationer
Leverabler
- Ett uppstartsmöte där vi sätter mål och förväntningar
- Tre (3) workshops om ca 6h:
- WS1 – Leadflow & Data
- WS2 – Campaigns & Content
- WS3 – Systems & Integrations
- En presentation av slutsatser samt rekommendationer framåt
- En strukturerad rapport – Lead Generation Workbook, LGWB™ inklusive business case och handlingsplan
Tid & Krav
Vi sätter av minst två dagar 9-15 tillsammans. Vill ni även ha hjälp med verktygsval och integrationer blir det en tredje workshop. Det här är avsett för CXO eller/och för dig med digitalt marknadsansvar.