in forms
En av de viktigaste komponenterna för att samla in information från, och om leads i digitala kanaler, är konverterande formulär. Utmaningen är att det nästan alltid finns olika typer av formulär, med olika tekniker på en rad olika plattformar.
Det finns en variant på hemsidan, en annan på bloggen, en tredje i appen och en hel rad olika typer på alla kampanjsajter. in Forms™ integrerar med alla typer av plattformar och ersätter alla andra formulärsystem. Med en enkel ”shortcode” läggs rätt formulär till, och kan uppdateras och hanteras centralt. Formulären kopplas enkelt till ditt CRM- eller Marketing Automation system så all data samlas och kategoriseras på ett ställe.
Från hundratals till ett fåtal konverterande formulär
Tack vare en centraliserad hantering och smart teknik kan vi snabbt byta ut de formulär ni använder idag. Med en kort tagg läggs de nya formulären in. På webbsidan, i bloggen eller i appen. Det kan låta som en detalj, men tids- och effektivitetsvinsten kan vara enorm. Börja med att räkna hur många formulär ni har idag. I alla kanaler, i alla system?
Fler fördelar
Det finns fler fördelar med en enhetligt formulärhantering:
- När du gör en förändring i mallen, ändras samtliga formulär av den typen. Överallt.
- Språkhantering ingår, fortfarande samma mall, men i flera olika språkversioner
- Flera olika sätt att låsa in ett innehåll med ett formulär, sk gating
- Hosting i molnet, exempelvis genom Salesforce Heroku
- Hantera formulär lokalt, på marknader med speciella krav (T.ex. Ryssland)
- All data sparas på samma ställe
- Stöd för Twitter Bootstrap
- Snabb och enkel installation
- Stöd för GDPR
Gör som Dustin, Tetra Pak, Spoon Agency och flera andra, effektivisera dataflödet från webben. Nedan en skärmdump från systemet. Boka en demo idag!
PS – Alla formulär här på på Infunnel.se är gjorda med in Forms™.