Du använder en gammal webbläsare. Var god uppgradera för att få en bättre upplevelse.
Leads & Conversions

Därför är en integration av ditt MA-system och ditt CRM så viktig

Samla all information från köpresan genom att göra en integration av sälj- och marknadsdata.  Här intervjuar vi Marketing Automation och CRM experten Kelly Kandler från Firefly Consulting i New York,  som ger sin syn på hur man bör kicka igång ett integrationsprojekt, och varför.

En CRM integration behöver inte vara svårt

Rent teknisk är mycket redan förberett om du väljer etablerade system. Men kunskapen om vilken marknadsföringsåtgärd som faktiskt driver leads och affärer, kan vara värd mycket. Genom en integration får du dels in värdefull data från hur säljkåren arbetar med ett lead och kan anpassa övriga kanaler, och dels kan du lämna värdefull information tillbaka till sälj för att de ska kunna hjälpa kunden ännu bättre, och stänga affären. Win-win. Läs mer om CRM här: Vad kan du göra med ett CRM? 

Dela +

Thank you for letting us know!